دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

احياء 2000 واحد راكد يا نيمه راكد در مناطق روستايي و محروم در سال 1401
 
احياء 2000 واحد راكد يا نيمه راكد در مناطق روستايي و محروم در سال 1401

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم كشور با اشاره به اينكه احياء واحدهاي راكد مربوط به نواحي محروم و مناطق صنعتي روستايي در اولويت قرار دارد، گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي سال 1401 احياء 2000 واحد راكد يا نيمه راكد در مناطق روستايي و مناطق محروم كشور در نظر گرفته شده است.

سيد اميرحسين مدني دهم فروردين ماه طي سفر به مشهد به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور، در مراسم افتتاح دو واحد توليدي مبلمان راحتي و يك واحد توليد كشباف و تريكو در حاشيه شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار كرد: يكي از مباحثي مهم در حوزه توليد، احياء واحدهاي راكد يا تعطيل است. اين واحدها بخشي از ظرفيت موجود يا كل ظرفيتشان تعطيل شده است، اما قابل احيا بوده و قابليت رشد دارند. به همين منظور احياء واحدهاي راكد مربوط به نواحي محروم و مناطق صنعتي روستايي در اولويت قرار دارد.
وي افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي سال 1401 احياء 2000 واحد در مناطق روستايي و مناطق محروم كشور در نظر گرفته شده است.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم كشور با اشاره به حمايت ها از واحدهاي اقتصادي از طريق سرمايه گذاري، تسهيلات ، ورود شركت هاي دانش بنيان و پارك هاي علم و فناوري به شركت ها و ارتقاء تكنولوژي آن ها بيان كرد: با انجام حمايت ها از اين طريق از شركت ها و واحدها احيا اتفاق افتاده و اشتغال و رونق توليد در مناطق روستايي و محروم ايجاد خواهد شد.
مدني درباره استفاده از ظرفيت شركت هاي دانش بنيان در سال جاري بيان كرد: در سال جاري در بخش احياء واحدهاي اقتصادي طرحي براي استفاده از ظرفيت شركت هاي دانش بنيان در نظر گرفته شده است. از آنجايي كه شركت هاي دانش بنيان در پارك هاي علم و فناوري مستقر هستند و از آنجايي كه بخشي از واحدها يا شركت ها به دليل تكنولوژي و فناوري در سطح پايين به حالت راكد يا نيمه راكد درآمده اند، بنابراين ارتباط شركت هاي دانش بنيان با واحدهاي تعطيل يا نيمه تعطيل بهترين روش براي احسا اين واحدها يا شركت ها است.
وي افزود: بخشي ديگر در اين زمينه ورود صنايع خلاق به حوزه روستايي و مناطق محروم است. در سال جاري برنامه ريزي بسيار خوبي در اين حوزه صورت گرفته است. طي سال جاري 300 ميليارد تومان اعتبار از طريق صندوق كارآفريني براي ورود صنايع خلاق به مناطق روستايي و مناطق محروم در نظر گرفته شده است.
در ادامه نعمت الله رضايي، مديرعامل صندوق كارآفريني اميد اظهار كرد: صندوق كارآفريني اميد در سال 1401 از 100 هزار طرح در مقياس هاي خرد، متوسط و حتي معيشت محور و خانگي حمايت خواهد كرد.
وي افزود: امروز نيز دو طرح نيمه فعال با حمايت صندوق كارآفريني اميد در سال 1400 در مشهد افتتاح و بر اشتغال زايي آن ها نيز افزوده شده است. بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته صندوق كار آفريني اميد در سال 1401 در 10 هزار روستا حضور خواهد داشت. همچنين بنا شده تا علاوه بر حمايت از طرح هاي اقتصادي متفاوت، صندوق هاي خرد محلي نيز فعال شوند تا ضمن تامين مالي خرد، تكميل كننده زنجيره ارزش فعاليت اقتصادي نيز باشند.
مدير عامل صندوق كارآفريني اميد در مورد حمايت صندوق كارآفريني اميد و ميزان اعطاء تسهيلات از طرح هاي اقتصادي و توليدي بيان كرد: سعي بر اين است طرح هاي اقتصادي مورد حمايت به صورت خرد بوده تا گستره بيشتري را شامل شود. تسهيلات اعطايي به طرح هاي توليدي از 50 ميليون تومان تا 15 ميليارد تومان خواهد بود .تمركز صندوق كارآفريني اميد علاوه بر ايجاد و توسعه طرح ها در زمينه احيا، تكميل و توسعه طرح ها در بخش هاي مختلف است.
رضايي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده براي طرح هاي توليدي افتتاح شده در مشهد بيان كرد: از آنجايي كه اعتقاد ما بر اين است كه منابع مردمي بايد در خصوص طرح هاي توليدي درگير شود بنابراين تنها 15 تا 20 درصد منابع طرح هاي توليد از طريق منابع صندوق كارافريني اميد تامين مي شود.
وي افزود: براي واحد توليد مبلمان در روستاي گرجي 15 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت و از اين طريق براي 15 نفر اشتغال مستقيم ايجاد شده است. همچنين براي طرح واحد توليدي كشباف و تريكو در روستاي خلق آباد نيز 5 ميليارد و 500 ميليون ريال تسهيلات پرداخت شده است. اين واحد نيز براي پنج نفر اشتغال مستقيم ايجاد كرده است.
مدير عامل صندوق كارآفريني اميد درباره فعاليت ميز ارتباط مردمي صندوق كارآفريني اميد در خراسان رضوي بيان كرد: همزمان با سفر رئيس جمهور به خراسان رضوي فعاليت ميز ارتباطات مردمي دستگاه هاي اجرايي با حضور نمايندگان تام الاختيار دستگاه هاي اجرايي در خراسان رضوي آغاز شده است. صندوق كارآفريني اميد نيز يكي از اين دستگاه هاست. مردم با مراجعه به ميز ارتباطات مردمي درخواست هاي خود را مطرح كرده و مواردي كه نياز به رسبدگي دارد، بررسي خواهد شد. براي مثال وام هاي ضروري براي بيماري هاي صعب العلاج يا تسهيلات اشتغال معيشت محور و خرد از جمله اين موارد است. اين درخواست ها در سامانه سامد ثبت و سپس ارجاع و پيگيري خواهد شد.
   تاریخ: ۰۸:۵۸ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹